Ylen HD-muotoiset lähetykset käynnistyivät Digitan antenniverkossa 31.3.2020

Ylen HD-muotoiset kanavat Yle TV1 HD, Yle TV2 HD, Yle Teema & Fem HD käynnistyvät Digitan maanlaajuisessa antenni-tv-verkossa 31.3.2020. Lähetysten käynnistyessä HD-verkko kattaa jo 90 prosenttia väestöstä.

Aikaisemmin DNA:n VHF-antenniverkon jakelun piirissä olleet Ylen HD-muotoiset tv-lähetykset käynnistyvät Digitan antenniverkossa huomenna tiistaina 31.3.2020 aamupäivän aikana. Käynnistystyöt voivat aiheuttaa lyhyen n. 15 minuutin mittaisen katkoksen Yle HD-muotoisten kanavien lähetyksessä, mikäli Ylen HD-muotoisia kanavia on vastaanotettu aiemmin VHF-verkon kautta.

Ylen HD-muotoiset kanavat Yle TV1 HD, Yle TV2 HD, Yle Teema & Fem HD näkyvät Digitan antenniverkossa kanavapaikoilla 21, 22 ja 25. Vastaanottoon riittää UHF-antenni ja teräväpiirtolähetysten katseluun tarvitset Antenna Ready HD-vastaanottimen joko television tai digisovittimien. Mikäli kanavat eivät näy siirtymän jälkeen automaattisesti, vastaanotin saattaa vaatia kanavien uudelleenhaun tai tehdasasetusten palauttamisen. Yhteisantennikiinteistöissä voi olla tarvetta antennijärjestelmämuutoksiin Ylen HD-kanavien vastaanottamiseksi.

Mitä tehdä jos Ylen HD-muotoiset kanavat eivät näy?

Omakotitaloissa ja pientaloissa ei yleensä tarvita antennijärjestelmän muutostöitä. Mikäli pientalon antennijärjestelmä on kunnossa ja televisiossa on Antenna Ready HD -valmius, riittää tv-vastaanottimien kanavahaku sen jälkeen, kun lähettimet on käynnistetty alueella.

Mikäli yhteisantennikiinteistöissä ei näy Ylen HD-muotoisia kanavia kanavahaun jälkeen ja lähetin, jonne UHF-vastaanottoantenni on suunnattu, on käynnistetty, sekä vastaanottimessa on jo Antenna Ready HD -valmius, on hyvä olla yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään antennijärjestelmän tarkastamiseksi.

Suosittelemme, että yhteisantennikiinteistöjä hoitavat isännöitsijät ottavat yhteyttä paikalliseen antenniurakoitsijaan, jotta mahdollisesti tarvittavat antennijärjestelmämuutokset tai – uusinnat voidaan tehdä. Oman tv-vastaanottimen HD-valmiuden voi tarkastaa nettiosoitteesta www.toimiikotelkkarini.fi.

Kanavahaun tekeminen

Useimmat vastaanottimet etsivät uudet kanavat automaattisesti, mutta jotkin televisiot tai digiboksit saattavat vaatia kanavien virittämisen uudelleen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin kello 8–20 numerossa 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta. Hinnat koskevat kotimaan lankaliittymiä ja matkapuhelimia. Palveluun jonotus on maksullinen.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2018 alkaen.

Satman verkkokauppa

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Satman verkkokaupan yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Sähköpostilla: myynti@satman.fi

Puhelimella: 0400 858 158 (08-16 arkipäivisin)

Toimitustavat ja -kulut

Tilaukset toimitamme kiinteään 5 euron hintaan sekä postissa että matkahuollossa. Minimitilaus on 20 euroa.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Normaalisti tilauksesi lähtee meiltä kuljetukseen samana päivänä jos tilaus on meillä ennen klo 14 arkipäivänä. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Satman Verkkkaupassa on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeutta ei ole joillakin tuotetiedoissa mainituilla tuotteilla, esim asiakkaalle räätälöidyillä tuotteilla ja työsuoritteilla. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen sellaiset tuotteet joilla on palautusoikeus. Voit kokeilla tuotteita, mutta palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksessa ja alkuperäisessä kunnossa ja kaiken pitää olla tallessa. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Satman Verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Lähetämme sähköpostitse kaikki tarvittavat tiedot palautusta varten. Seuraamalla lähetettyjä ohjeita voit lähettää palautuksen Matkahuollon ja Postin toimipisteistä meidän kustannuksellamme. Alkuperäisen tilauksen toimituskuluja tai maksutapalisiä emme palauta. Liitä palautettavan paketin mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Sähköpostilla: myynti@satman.fi

Puhelimella: 0400 858 158 (08-16 arkipäivisin)

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.