DNA luopuu antennitelevisioverkostaan

DNA on päättänyt sulkea VHF-taajuuksia käyttävän antenniverkkonsa vuoden 2020 aikana. Samalla DNA luopuu antenniverkon verkkotoimiluvistaan. Jatkossa DNA keskittyy kaapeli- ja laajakaistajakeluun, tarjoten monipuoliset tv-palvelut edelleen kaikkien suomalaisten ulottuville.

DNA on tarjonnut antennikoteihin teräväpiirtoisia tv-palveluita omassa VHF-antenni-tv-verkossaan lähes kymmenen vuoden ajan. DNA on tehnyt merkittäviä panostuksia VHF-antennien määrän kasvattamiseksi kiinteistöissä ja kapasiteetin myymiseksi ohjelmayhtiöille, mutta siitä huolimatta VHF-verkkoon ei ole onnistuttu saamaan liiketoiminnan kannalta oleellisia, verkkokapasiteetista maksavia asiakkaita.

”Tavoitteenamme oli tuoda kilpailua Suomen antennitelevisiomarkkinaan, joka on perinteisesti ollut yhden toimijan hallussa. Halusimme haastaa monopolin sekä hinnalla että laadulla. Onnistuimmekin laajentamaan ja parantamaan antennikotien kanavatarjontaa merkittävästi ja siirsimme antenni-tv-jakelun teräväpiirtoaikaan, mutta liiketoiminnan kannalta elintärkeät verkkokapasiteetin asiakkaat jäivät valitettavasti puuttumaan”, kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

DNA ei enää neuvottele uusista VHF-verkon jakelusopimuksista. Verkko sammutetaan viimeistään heinäkuussa 2020 ja DNA luopuu samassa yhteydessä VHF-taajuuksien verkkotoimiluvistaan.

Antennikotien tv-palvelut jatkossa

DNA jatkaa tv-palvelujen tarjoamista antennikoteihin laajakaistan välityksellä. VHF-verkossa nyt jaettavat maksukanavat siirtyvät UHF-verkkoon vuoden vaihteessa, kun DNA:n ja Digitan välinen antenniverkon maksu-tv-toimintaa koskeva liiketoimintakauppa astuu voimaan. Tilaajat voivat jatkaa maksu-tv-palveluidensa käyttöä ja kanavien vastaanottamista keskeytyksettä kiinteistön UHF-antennilla. Ylen HD-kanavien jakelu DNA:n VHF-verkossa jatkuu toistaiseksi. Jakelun jatkosta kerrotaan erikseen. Vapaasti vastaanotettavien MTV3 HD- ja TV5 HD -kanavien jakelu VHF-verkossa päättyy tämän vuoden lopussa.


Lisätietoja medialle:
kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.10.2018 alkaen.

Satman verkkokauppa

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Satman verkkokaupan yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Sähköpostilla: myynti@satman.fi

Puhelimella: 0400 858 158 (08-16 arkipäivisin)

Toimitustavat ja -kulut

Tilaukset toimitamme tällä hetkellä rahtivapaasti. Minimitilaus on 15 euroa. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Normaalisti tilauksesi lähtee meiltä kuljetukseen samana päivänä jos tilaus on meillä ennen klo 14 arkipäivänä. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Satman Verkkkaupassa on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeutta ei ole joillakin tuotetiedoissa mainituilla tuotteilla, esim asiakkaalle räätälöidyillä tuotteilla ja työsuoritteilla. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen sellaiset tuotteet joilla on palautusoikeus. Voit kokeilla tuotteita, mutta palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksessa ja alkuperäisessä kunnossa ja kaiken pitää olla tallessa. Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Satman Verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Lähetämme sähköpostitse kaikki tarvittavat tiedot palautusta varten. Seuraamalla lähetettyjä ohjeita voit lähettää palautuksen Matkahuollon ja Postin toimipisteistä meidän kustannuksellamme. Alkuperäisen tilauksen toimituskuluja tai maksutapalisiä emme palauta. Liitä palautettavan paketin mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Sähköpostilla: myynti@satman.fi

Puhelimella: 0400 858 158 (08-16 arkipäivisin)

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.